onsdag 2 november 2011

Idag har även Saga fått sig en klippning hos frisören, och hon var så himla duktig:) Elliot klippte sig förra veckan och blev så fin fin! Hålla att regelbundet nu slipper de bli så där långhåriga. Särkilt Elliots hår, han har så tjocka hårstrån och lockiga så ser inte klokt ut ibland:) Men nu är de klippta å fina:) Härligt. Igår räfsade vi löv under våra päronträd, och även idag.. nu är de klart. Bara resten av alla träd vi har med:/. Men ändå små mysigt tycker jag, å lite svettigt oxå:) För jag hoppade över gympan igår å senaste gångerna med. Men måste ändå säga att efter ha jobbat några kvällar i veckan så är det rätt skönt å se barnen om kvällarna och hjälpa till me läggning, då är inte direkt gympan prio 1. Men har bestämt att gympan inte var nåt för mig, inte just nu. Jag är mer sugen på att simma, lyssa på lite musik och slappna av:) Så ska börja simma istället! Vet dock inte när, men ändå nåt jag kan välja kvällar, helger eller på morgonen. Prova och se:) Nu i helgen som var, var vi på kalas i Ödevata:) Min plastmamma Malin fyller 40 år idag och min lillasyster Elin fyller år den 8 nov. Men firades i helgen. Mysigt och mycket god mat och fika! Av oss fick Elin 2 st vita Ljushängare från 2 be inspierd. Malin fick ½ kg Indokaffe , 2 mörka choklader och en flaska Cafevin. Hoppas dom blev nöjda. Något annat Elin fick var en Bil av Pappa, Malin och min lillsyster Emma! Hon hade nog en bra dag:) Igår var jag så där missnöjd med mitt jobb som timvikarie, jag satt å väntade på jobb men blev inget. Å visste inte heller något för veckan alls. Då är det verkligen piss. Det blev inte att jag å barnen gjorde nåt istort sätt, mest pga att jag var på dåligt humör. Å sen fick jag dåligt samvete över att jag inte aktiverade dom tillräckligt..å att jag inte kunde ge dom ett höstlov att minnas:/.. Men denna dag började bättre. dock något stressigt. Saga skulle klippa sig vid 09.30 . jag hade precis duschat klart och då ringer telefonen 08.50. Ringde från jobbet och jag fick jobb till kvällen, blev även tillfrågad om jag ville gå på intro i Hemtjänsten i Mönsterås oxå. Fick en massa bra kommerntarer om hur jag var pålitlig, lugn och någon man kan lita på osv. Jag tackade ja . Strax där efter ringer de igen å då från hemtjänsten M-ås, hon vill boka in mig på intro några dagar denna veckan även i helgen å nästa vecka:) pratade länge..Efter fick jag å barnen hoppa i kläderna och in i bilen. Kom precis i tid.En väldigt stressig morgon men en härlig sådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar