fredag 2 april 2010

Påsk



Saga är redan över 2 månader gammal, fasen va tiden gått fort! Som man nästan alltid säger.. men e ju sant ju.. tiden bara rinner iväg. ! Vill kunna stanna tiden ibland!Hon är mera vaken om dagarna nu å vill vara med. Inte vill hon ligga i famnen utan hon ska sitta själv å hålla upp huvudet. Självklart håller vi i henne, men knappt vi behöver de känns de som:) Sen vill hon stå upp å hoppa lite med benen. Hur ledsen hon än så hjälper de alltid me lite bengymnastik:) Ne väldigt aktiv den här damen ;) Sen har hon börjat tycka det är roligt å ligga på mage (innan har hon bara börjat skrika på en gång) å att ligga i babygymmet kan hon göra länge å slå på sakerna hon kommer åt!Så himla skönt å kunna lägga ner henne nu efter ca 2 månaders bärande varenda dag, minut å sekund!

Bad Andreas köpa hem en nappflaska från babyproffsen när han var inne i stan härom dagen. Bad att få den allra bästa dom hade. jag trodde den skulle ligga på flera hundra kronor men hem kommen en kanonflaska för 75 kr.:) Nöjd är jag å inte helt pengalös heller:) Köpte hem modersmjölksersättning igår. För nu har jag bestämt mig för att börja trappa ner på min ammning..sjukt kanske ni tycker, jag med i ibland, men jag orkar inte mera! Trött på mina extra kilon, trött på mina amnings bh som inte sitter nåt vidare å trött på att inte kunna ha normala kläder för att brösten är för stora:( A en massa som jag bara i dax läget inte orkar med me amningen. Kände exakt samma när jag ammade Elliot.. å jag mådde rätt så dåligt under dom 6 månaderna. Om jag hade kunnat vrida klockan tillbaka så hade jag slutat amma tidigare för att göra dom månaderna med Elliot gladare. För jag var inte så glad den tiden å de berodde mycket på ammningen. Ni behöver inte förstå mig men vill bara på nåt vänster försöka förklara mig! Men ska självklart ta de lungt med ned trappningen, både för Saga å min skull!

Idag kommer mina 2 syskon från min mammas sida. Amanda å Mattias, har längtat länge efter dom å de vet jag att Elliot med har så .. han lär bli överlycklig:)Imon drar vi in till stan å firar lite påsk med familjen där och på söndag åker vi hem till familjen i Ödevata.. hoppas på att det har blivit nån lammunge tills dess:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar