lördag 11 december 2010

Min älskade .

I fredags hade vi hela dagen planerad med julbord och vägning av barnen. Men slutade lie annorlunda.

Lyfte upp Tjejen vår katt och blev förskräckt över hur mycket hon hade gått ner i vikt på bara 2 dagar. Jag hade uppmärksammat att hon ätit sämre och inte velat gå ut de senaste dagarna. Ringde direkt läckeby djursjukhus och fick en akut tid kl 10.00. Min vän Madde följde med, vilket var väldigt väldigt skönt att inte behövt åka själv.

De kände på henne och hon var väldigt uttorkad. Dumma som vi är så hade vi ingen försäkring på henne. Vilket fall som, så sa veterinären att behandlingen skulle ta ett tag och sedan hade hon kanske månader..inte år kvar att leva:(. De trodde starkt på njursvikt. Vi tog inga prov eller något sådant utan hon fick lungt somna in i min famn. Jag grät floder:(! Min älskade lilla Tjejen, som jag trodde skulle få vara hos oss så länge till, vad fort allt kan sluta!

Kom hem här nu i eftermiddag från Ödevata där vi tillbringat natten. Kommer hem till kattspår ute på trappen, matskålar och kattlåda men ingen Tjejen:(.. Jag saknar henne så!! Ni tänker kanske.. det är en katt!!..

aa jag vet det är bara en katt, men för mig betydde hon så mycket mer. Hon blev 4 år gammal och vi har haft henne ialla dessa år ända sedan vi hittade henne liten och sliten kattunge full med djur i pälsen. .. Hon har funnit och gått i genom allt som vi har, med barnen och flyttena..ja allt! Väldigt väldigt tomt är det här hemma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar