onsdag 1 december 2010

DAG 2.Min första kärlek.

Var ihop med rätt många under mina tonårs år men den jag var ''KÄR'' i träffade jag lite senare.

Gick på Ingelstorps skolan med inrikting Hästhållning första året. Det var under en snöig vinter eftermidag som jag skulle ta buss och tåg hem till Emmaboda (annars bodde jag kvar på internatet). För att gå till bussen behöver man gå upp mot Smedby och det är en rätt bra bit i snöoväder. En bil kör förbi..en svart volvo av äldre modell och tutar så jag hoppar ur skorna nästan. Bilen kör upp till korsningen och vänder.Stannar brevid mig och killen frågar om jag vill ha skjuts. Jag tackar ja:)

Därefter får vi båda upp ögonen för varann och man längtade tills halvtimmen i matsalen då vi satt och små tittade på varann:)Minns det som igår:)haha!
Kan tänka mig att det gick några veckor, sedan var det någon fest på grillplatsen en onsdagkväll(fest vart enda kväll,nästan). Där vi träffas och kysser varann för första gången, vilket jag då oxå minns att ja spydde i ett dike några minuter senare!! Denna kille gick jordbruk och jag hade såklart praktiken i ladugården någon helg där efter då han oxå jobbade:)Träffades oavbrutet och var så där otäckt kära:)

Vi var tillsammans lite över 1 år och det är nu i efterhand som jag verkligen vet vilka spår han har satt i mig. Det var min absolut första kärlek som kändes så där super pirrigt och gött i magen. Kommer alltid kommer tänka tillbaka på hur det var då och undra hur han har det i sitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar