tisdag 4 januari 2011

Härliga tider!

Ska nu berätta att jag och sambon haft jätte problem länge, det var så dåligt att vi bestämde oss för att separera. Vi bestämde att gör något åt det nu efter jul och nyår. Men just utav att vi hade bestämt oss och jag stort sätt nästan bestämt lägenhet gjorde att på nåt sätt att framtiden klarnades upp. Vi har haft kämpigt med pengar och det har varit en stor del utav våra bråk. Jag har så lätt att gå ner mig och må dåligt och allt la jag på Andreas. Vi har nu under dessa månader kämpat mer än vanligt och bestämt att vi inte kan ge upp hoppet om oss som familj än.

Ni tycker säkert jag är helt dum i huvet, men har faktiskt inte trivts så bra i nya huset, jo huset i säg me storlek och planlösning. Men inte här de ligger, alltså en bra bit från affär, bank .. ja samhället liksom..Det har fått mig att tappa orken och lusten att ut å röra på mig.. ska inte skylla allt på det men lite iallafall.känns som vi är så långt bort. Jag vill ha nära till allting som vi hade innan. Saknar våran gamla gatan någon otroligt.Nog pratat om det.!

Vi har länge pratat om att hitta ett hus i M-ås, för att slippa körandet med bil och då även spara lite bensin pengar. Vi har närmre till allt med affärer och jobb. Men ett hus i denna period för oss när jag inte börjat jobba rikigt än gör att vi aldrig skulle kunna köpa ett hus där.
Vi är så på om att flytta till m-ås så att vi har bestämt oss för en lägenhet. Den är så gott som bokad. Vi ska kolla på den nu i dagarna för att vara på den säkra sidan. Skulle bli perfekt med barnen då den ligger nära skola och dagis, fristids.. aa allt. Även nära Andreas jobb. Men om det inte blir nåt me den, ja då väntar vi på nästa som faller oss i smaken.Alltså ingen trädgård eller eget hus som vi hela tiden senaste åren sagt som ett måste. Å vi bara längtar å längtar.. och hoppas att detta ska vara en liten hjälp på traven för ett lite enklare liv åt oss.Vi kommer ha råd att kunna lägga undan lite mera pengar så att en resa kanske kommer på tal om några år. Vilket i nuläget inte finns en chans till.

Känns som det håller på att ljusna lite.. <3

3 kommentarer:

  1. Men så underbart härligt att det ordnar upp sig för er!
    Ibland måste man sjunka längst ner till botten för att komma till insikt och ta sig uppåt igen. Så skönt att du/ni kunnat se saker och ting lite klarare nu. Jag önskar er lycka till med Mönsteråsplanerna. :)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Blir glad när jag läser att ni fortsätter kämpa!!

    SvaraRadera
  3. Hej gumman!! Kul att läsa att det börjar lösa sig... hoppas det fortsätter åt det hållet... och underbart kul om ni hittar hit =) Massa kramar

    SvaraRadera