lördag 16 juli 2011

Helg och 1,5 års kontroll.

Igår när jag kom hem från jobbet, var jag skit trött men rastlös. Kom på bara plötsligt att det var fredag å att jag var ledig lördag och söndag. Kände mig ännu mera rastlös! Hade inget direkt att göra, klockan hade redan då hunnit bli 18.00 och de var på väg att bli skitväder. Men kollade i min almenacka att de var drygt 1 månad sedan jag var ledig en Fredag kväll och sedan var leig dagen efter. Då var det inte kul att sitta hemma, även fast vi behövde det! Resulterade att jag blev sjukligt sugen på mat, å inte vad som helst. Utan räksalladen borta på Spelcafet vid rondellen som jag pratat och längtat efter i snart 2 månader. Andreas åkte bort och köpte en sådan till mig, förstår varför den kostar 85kr, var ju ½ kg räkor på:)
Så jag bröt min Cambridgekur som jag hållt fast vid nu i 2 ½ vecka. Hellre jag tog mig en räksallad än en fet äcklig pizza, så ändå stolt över mig själv. Å inget med de, nu fortsätter jag cambridgen igen, med ett litet snesteg.

Medans jag jobbade igår var Andreas å barnen borta på BVC hos Anne-Maj på Sagas 1½ års kontroll.

Vid 1år: Vikt:9255gr Längd:76cm
Nu vid 18månader: Vikt:10240gr Längd:80cm

Å så fick hon en spruta i armen för Mässling,Påssjuka och Röda hund. Hon hade inte sagt ett knyst och barnen hade skött sig finfint med pappa.

Idag Lördag gör vi oss iordning för kalas. Vi ska nämligen på 1-års kalas hos min lille kusin Simon i Misterhult:)Blir mysigt, länge sedan vi såg dem.!
å jag ska sitta å dregla över all go mat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar