måndag 4 juli 2011

Hur det går.

Vill skriva ett inlägg om hur det är här hemma. !

Det är betydligt mycket bättre mellan mig och Andreas. För ärligt talat har det vart riktigt tufft med allt omkring,ekonomi, och andra grejer vi gått igenom och gjort.

Jag själv känner mig starkare, nu när jag börjat jobba och tjänar egna pengar för att hjälpa till att försörja min familj. Helt underbar känsla.! För problem har vi verkligen haft vad det gäller pengar, ibland fattar jag bara inte hur vi gick runt varje månad.. och vissa månader var det verkligen precis.

Detta har gjort mig gladare + att jag har andrum från barnen. Kanske låter hemskt i vissas öron. Men jag skulle hellre vara föräldern som jobbar än att vara den som är föräldraledig.Jag som Emelie, jag som person, passar bättre där ute än där inne!Möjligtvis att jag vart hemma för länge för att känna glädje över att vara hemma, jag vet inte. Men många saker gör och har gjort att jag återfått respekten för Andreas, och vi har kunnat bli vänner igen. Kan även små kyvas på skoj igen , som vi utan några helst problem kunde förut. Hoppas att detta ska kunna leda till lite mera kärlek mellan oss. Vi har tvingat oss att umgås och prata efter barnen har lagt sig. Mindre tv och dator. Istället spelar vi kort eller liknade och umgås, pratar. Vi bråkar typ ingenting, och det är enorm skillnad än förut. Vi pratar med varann igen, helt underbart!

Detta är underbart, jag som trodde och var så säker på att det istort sätt var kört för våran del!

Jag mår som ni förstår bättre, men vet innert inne att nån dag nu snart kommer att vara en sämre dag. För mina veckor och dagar går verkligen upp och ner. Hur glad jag än är så kommer skit dagar å då menar jag skit dagar. Var hos en läkare för någon vecka sedan, för jag önskar mig ne psykolog att prata med. Fick en tid på posten idag, i slutet av augusti. Men de gör inget att det är ett tag till, bara jag vet att det blir av:)

Cambridgen går bra, känns som att jag är på G:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar