söndag 17 juli 2011

Varför motivation?

Trött på mig själv att jag inte rör på mig så mycket. Rör mig mycket på jobbet och här hemma(mer än innan, då man satt mycket vid datorn eller tvn). Men så tråkigt att de krävs så jädra mycket av mig för att jag ska ut å springa eller gå längre promenader, eller cykeltur. för ja, de blev inget me den där joggingen 2-3 ggr i veckan. Räckte me att jag skjöt upp att nån dag, sen helt plötsligt tyckte jag att de va ok att skita i de helt:( Så jävla dålig pli jag har på mig själv!

I dag under förmiddagen har vi haft Stor storstädning, kylskåp, under badkar å alla skrymslen som vi är så dåliga på att ta. Vi hjälptes åt allihopa med, då blir de ju så mycket roligare. Rensat ut mycket mycket leksaker från barnen,lite små söndrigt och en massa som de inte leker så mycket med. Även kläder och skor från barnen. Allt la vi utanför Salthäll i B-måla. Kom barn och vuxna direkt när vi lämnat att, så vet att sakerna kommer vara till god användning! Härligt. Å vi har mycket mer plats här hemma.

Nu i eftermiddag och kväll har vi vart i Tålebo och kollat på Victors Hönor och kycklingar:) å lekt en massa. Käkade pizza gjorde vi med:) Nu står jag ut förhoppningsvis 1 veckas ren kur igen på Cambridgen!

Nu veckan som kommer har jag 40 timmar jag ska jobba. Börjar imorgon kl 07 och jobbar till 20.30. Så heldag imorgon, snacka om att jag försöker vila upp mig idag:) ledig torsdag och Fredag. Andreas å barnen åker troligtvis till farmor i Kalmar över en natt i veckan, så då blir de lite egen tid för mig!

Har redan ringt en kille på våran lägenhet, å han kommer å tittar på den nu på Onsdag, hoppas hoppas att han vill ha den. så kanske vi slipper 1 månad med dubbla kostnader.Håller tummarna.

Jag känner mig fortfarande pigg å glad:)Vad härligt de är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar