torsdag 18 mars 2010

Home sweet home..åå blää vikt

Nu är vi hemkomna igen, det var skönt å ta en tripp så där ..! Men ändå är det här hemma vi trivs bäst:) Saknat våra pojkar massor! Ne ush orka blogga .. vet inte va jag ska skriva! Pizza blir det i kväll.. kunnde inte äns hålla mig till helgen. ! Äter å äter gör jag å mina promenader minskar:( Tappat allt de som jag kände innan, istället så bara klagar jag . Vill som FAN .. tänk om man kunde göra magoperation å gå av sig alla kilona på några veckor.. slippa tänka mer på dessa kilon.. Trött på att de är jag, att jämt å ständigt må dåligt över hur jag ser ut å hur mycket ajg väger!! Bara att ta tag i att säger ni kanske, men fasen... jag kommer inte igång!Amningen är super jobbig just nu.. vill inte annat än att sluta å ta mig en kur på Cambridge. Men samtidigt älskar jag att amma å ha Saga så där nära.Men amning blir jobbig för att jag hela tiden har i tankarna att jag skulle vilja ta mig ett riv me bantningskuren.. för där vet jag att kilona försvinner! Har sagt att jag vill kunna amma henne minst lika länge som jag gjorde me Elliot(ca 4½månad), men vet inte om jag kommer fixa det denna gången!

5 kommentarer:

  1. de försvinner om några månader ska du se. jag tränade inte o jag åt som vanligt o efter 3-4månader så va alla kilon borta ligger tillomed under där jag låg innan nu väger jag 45 vägde 46 innan jag va gravid.. så vänta du snart är dem borta.. o passa på o amma medans du kan de är ju mysigt har aldrig fått uppleva de tillräckligt! O du är inte ful o inte tjock ta de bara i din takt:) så blir allt jätte bra:)

    SvaraRadera
  2. du ska se att de försvinner av sej själv de gjorde de på mej jag har inte tränat något lr varit ute o gått o ätit som vanligt och jag gick ner alla mina kilo på 3 månader typ o nu ligger jag tillomed under mitt normala låg på 46 kilo innan jag väntade linne och nu ligger jag på 45kilo. o amma är ju mysigt så tycker du ska göra de själv så kunde jag ju inte amma. o du är inte ful o fet. tar de när du har tid tänk du har fött 2 underbara barn man kan inte begära att man ska vara smal på samma dag utan de tar den tid de tar!
    kram

    SvaraRadera
  3. Tack Sara, det värmde!Sånna där tröga tankar jag skriver av mig här å de är skönt å få lätt redigt på hjärtat med vill jag lova.!

    SvaraRadera
  4. Fröken Aronsson! Vilka tankar du har. Jag förstår att det kan vara jobbigt, irriterande och som tjej vill man ju att allt ska hända över en natt. Eller hur?
    Ta den tid det tar, amma om du känner för det, sluta om du tycker det är jobbigt... med andra barnet har man inte tid att lägga energi på sånt som inte funkar.
    Gå dina promenade när du känner för det! Träning ska vara kul inget måste. Jag har börjat träna för det sociala. Det är skit kul, orkar jag inte eller inte hinner så är det inget måste. Snart får du tilbaka orken och kraften. Det löser sig ska du se!

    SvaraRadera
  5. Tack Linda:)Jag vet ja är lite knäpp ibland, vissa dagar känns de kanon å andra inte.. alltid så ska de gå upp å ner:( Men hoppas en dag att jag ska vara lite nöjd över mig själv! Hur gör du me Nellie när du tränar, har du med henne eller? Du kanske har slutat amma?

    SvaraRadera