måndag 8 mars 2010

Hus och bakning!

Idag gick jag bort med vagnen och lämnade Elliot på Myggan, så undebart det var å va ute å gå vid den tiden:)Även fast natten vart istort sätt helt utan sömn så kände jag mig väldigt pigg å på allärten .. nästan så jag ville jogga me vagnen:Dhah! Saga å jag gick hem och vilade en stund sedan drog vi in till M-ås för att handla lite mat och blöjor. Då dom typ har kaos i affären i B-måla (renovering) så kändes de mer aktuellt å ta bilen dit å även ta en sväng me vagnen i köpingen.Underbart det var å gå på gatan å affärena hade dörrarna öppna och fågelkvitter runt om sig, har verkligen kännts som vår här idag! Andreas hämtade Elliot på Myggan och jag började smått me maten (Äppelfalukorv och potatismos). Badade barnen och stoppade dom i säng, riktigt skönt att dom lägger sig ungefär samtidigt nu om kvällarna. Andreas har snickrat lite i köket nu ikväll medans jag bakat en sats Chokladmuffins och 2 plåtar chokladhavrekakor. Imorgon får vi främmat på förmiddagen av en gammal klasskamrat till mig och hennes lille pojk Albin:) ska bli himla trevligt!!
I rubriken skrev jag hus:) Med de menar jag att det pratas rätt mycket här hemma om att hitta oss ett nytt större hus. Andreas har bokat tid med mäklaren som kommer hit på onsdag och ska göra en värdering. Snart är förhoppningsvis snön borta och plusgraderna håller i sig så att vi kan måla färdigt huset på utsidan. Därefter ska vi försöka sälja vårt hus! Känns jätte skönt att vi bestämt oss för det , men ändå ledsamt .. då alla första minnen av våra barn finns i detta hus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar