lördag 4 september 2010

Mögliga kläder:(( NEJ

Usch å fyy säger jag bara.. tog upp några kartonger från källaren.. kläder som jag lagt undan som Saga kan ha nu och även kläder hon haft och vuxit ur! Alla dessa har legat i katonger med lock på.. tar upp.. åå blääa hela skiten är full (aa inte full men näst in till ) med mögelfläckar. !!! Har tvättat hela dagen.. å har lyckats rädda en hel del faktiskt!! Men fy vad tråkigt! Blir att ta upp allt man har från källaren. Har ett typ ett så kallat gästrum , som vi har till förråd. När vi flyttade in märkte vi fukt eftersom förra ägare inrett rummet med väggar och tapeter(vilket man inte ska ha i en källare.! Å vi har inte rivit ur att..-- å detta är då de vi får för att.!:(

Andreas har jobbat idag. Barnen vaknade tidigt, så var uppe med tuppen. Var ute i vagnen strax efter kl 08. Var ute å gick i nästan 2 timmar och var även en runda i lekparken. Hem och fixade med lite tvätt och såg sedan till att lunchen var färdig när Andreas slutat jobba! Efter maten åkte Andreas å barnen in till tjocka släkten i Kalmar. Jag har kännt mig febrig å lite hängig senh vi kom hem från Ölandsdjurpark igår så jag bestämde mig för att vara hemma!

Så vad jag har ängnat mig åt nu i eftermiddag och kväll är att tvätta:)Även så klart hunnit med att städa å röja.. å även suttit vid datorn!

Som jag skrev här uppe så var vi på Ölandsdjurpark igår. Jag å barnen med Mikaela och Emma med Scott och Elias:) Vi hade mycket trevligt! Kollade på alla djuren -- De var skoj!

Andreas har föräldraledigt måndagar fram till jul, så nu på måndag blir det till att börja med huset där borta. Ska spackla, slipa och måla 2 sovrum. Så tar vårt pick och pack .. å är där hela dagen för att hoppas på att vi får lite gjort:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar