onsdag 29 september 2010

Tattisar:)

Jag och ungarna tog oss en sväng om i skogen nu i eftermiddags:).. Hittade våra absolut första Trattkantareller:).. Lycklig blev jag som letat åå letat och undrat hur de där Trattisarna egentligen såg ut. När jag såg dem , visste jag på en gång:)älskar skogen, mina barn med:)

Andreas jobbar över 3 timmar extra ikväll, vilket är surt men ett måste för företaget.


Hade tänkt att göra god kycling och svamp paj ikväll.. men blir lite jobbigt och krabbigt eftersom våran spishäll la av i gårkväll:(.. Var en kille och kollade på den och han behövde beställa nån pecialgrej som troligtvis kan komma till nästa vecka!!Blev ingen paj.. eller jo Äppelpaj av våra äpplen som Elliot plockat ute i trädgården:). Men blev Lasange till middag/kvällsmat.. inväntar klockan som snart ringer..

Första flyttlaset med kartonger gick i går till nya huset:).. Helt underbart att få tillbaka den lilla yta vi har från alla 15 kartonger som tog hela golvet i tv-rummet.Lördag börjar vi flytta möbler och Söndag hoppas vi sova där första natten:) Kommer bli kanon det här:)

Saga har sedan 1½ vecka tagit sig fram på rumpan:).. Krypsitter när hon hasar sig fram:).. har nu alltså en gladare unge. Då hon hela tiden gnällde för att hon ville så mycket men inte kunde:). Idag på morgonen hittade jag även trollungen stående vid Elliots säng:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar