onsdag 21 oktober 2009

Tisdag å mvc.

Fick under Tisdagen reda på att det va sista degn vi gick i skolan nu innan höstlovet, så nu e jag långledig:) Gutt må jag säga men ändå rätt drygt när man vet att de kommer vara skit mycket sen när skolan sätter igång igen, e ju trotts allt inte många veckor kvar tills vi slutar helt!!Känns ju nyss som vi haft lite lov.. då under APU veckorna! Men men ska väl inte klaga!!
Hade även min bokade tid hos barnmorskan jenny idag kl 15.00!! Pratade om mina smärtor på höger sidan av magen och jag fick ett läkar besök nästa vecka! Skönt iallafall att kunna få det grundligt undersökt..lyssnade på bebisens hjärtljud som låg på 140/min:)Mysigt. Tog även ett mått på magen sf.28. Å låg en bra bit över ''normalstäcket''*? vad de nu e. pratade även lite granna om vaccinet mot svininfluensan..har kanske övervägt att jag ska ta de, ska läsa lite till om de sen ska jag bestämma mig:)Dax snart ju!! jenny var lite orolig över mina sammandragningar å om det har något samband med mina smärtor i sidan i magen. Så skulle väl försöka trappa ner lite på tempot.. hmm som jag själv känner att jag har rätt bra kontroll på, men visst inte som förra graviditeten där man kunde lägga sig å vila när det behövdes. Nu har man allt annat och även Elliot som man inte bara kan strunta i.!! Men visst kan inte äns räkna på en hand som jag lagt mig å vilat när jag kanske skulle behövt de!! Var på morgonen å lämnade ettt urinprov som skulle på odling , får svar innan fredag om det skulle vara något som tex. urinvägsinfektion. Skulle vara riktigt riktigt skönt å veta att man är fri från det!!
Följde me Madde å hennes kusin? på Gympa i Ruda:) Va skojsigt!! fick vila imellan åt av smärtor i sidan men gick ändå rätt bra:) Gjorde givetvis inte övningarna på de lite jobbigare sättet utan tog de lite lugnare..! Så blir nog fler gympapass annars får det bli simning. Får nämligen panik :( har gått upp 10KG .. aaa hallå trodde jag skulle tappa hakan!! 10kg sedan inskrivningen till v.25+5.. men dock enligt sambon å Madde har jag inte ändrat mig så mycket på värken benen, armarna eller ansiktet.. som jag gjorde under förra graviditeten med Elliot då jag var svullen överallt!!!! Ne får panik helt enkelt å måste röra på mig mera.ta mig i kragen helt enkelt:)
Just de:) Fick mitt Ikea bord + 4 stolar Fuchion sålt i kväll me:) Andreas som tog imot dom som hade ringt på det å vi fick 1500kr för det.. en bra affär alltså då vi köpte det begagnat för 1000kr:)hehe man får inte vara dum.!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar