lördag 9 april 2011

KLART!!!

Nu är flyttstädningen över. Allt är färdigt, bara några möbler i garaget och kaninburen som ska hämtas med släp imorgon. Vi hade mer saker än vad vi trodde, ändå så var det inte länge sedan vi flyttade. Men gud å skönt! Jag lämnade barnen i Ödevata i morse, så att vi kunde städa i fred. De ska sova över där helt själva:) Kommer nog gå bra, de tycker ju så mycket om morfar och Malin:) Åka lastare, och titta på alla djuren e nog nåt Elliot aldrig kan få nog av i Ödevata! Pappa och Malin(plastmamma) kommer iallafall hit imorgon och lämnar barnen. Ska då ta med släp och packa med sig möbler och kaninbur.

Har packat upp och gått igenom alla mina kläder nu i kväll. Hade mer än vad jag trodde, men tyvärr så verken passar eller använder jag hälften. Så blev att lägga ut på tradera. Jag måset erkänna att jag är bra på att sortera och rensa ut gammalt. Men dessvärre kommer de in nytt lika fort.

Imorgon ska jag ner till tvättstugan här, ska bli en upplevelse. Har ju alltid haft egen tvättmaskin, men nu ska det tvättas på uppsatta tider i en källare. Hahaa, jag har lite fobi för källare, fantasin skenar i väg och jag tror att när jag är där nere själv, att någon ska hoppa på mig(kidnappa, slå ner m.m)så jag istort sätt springer mellan lysknapparna och har panik(å då menar jag panik, för mig är det verkligt). Även fast chansen är ganska liten att någon skulle hoppa på mig i en källare på skepparvägen i Mönsterås, i småland(i Sverige). Men jaja, jag har lite sån där småpanik överallt känns de som. Så fort jag sett något på tvn under kvällen, något som då är lite läskigt(som en skräckfilm), så vågar jag mig knappt ur soffan för att någon ska ta tag i mina fötter under soffan. Eller att det står någon med kniv på toaletten och bara väntar på att jag ska gå in där. Eller att jag måste springa och hoppa i sängen, fort fort innan någon tar mig:), haha visst e man bra knasig. Men tror att detta kommer från tiden jag hade fått eget rum(bakom garaget och pannrummet) när jag var ca 7 år gammal. Då blev jag helt plötsligt mörkrädd och fick panik varje gång jag skulle gå igenom mörka otäcka pannrummet för att komma till mitt rum. Tror det hänger efter mig fortfarande.Oj blev ett par meiningar märkte jag nu.

Undra vad man ska äta ikväll?.. pizza,ne! Sugen på hamburgare,,så får nog bli Sibylla, för det var jädra länge sen.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar