fredag 15 april 2011

Upp kl 06

Barnen vaknade tidigt idag, ungefär samtidigt som Andreas skulle till jobbet. Upp å hoppa:) Jag jobbade igår mellan 14-20.30 , skulle åkt buss hem å kommit hem till 21.30. Men fick skjuts av en som jobbade, härligt att komma hem nästan en timme tidigare:)Tacksamt!

Idag ska städas lite granna, sedan kommer Andreas hem till 11 å då ska jag hämta Moster m.fam nere vid hamnen(som kommit med buss från Misterhult).Därefter kommer barnens mormor och moster. Vi ska bju på middag och lite fika. Sen börjar jag jobba igen kl 16.00-20.30. Även fast kvällarna går, häellre de än dagarna nu när det ska vara så skönt väder. Å kunna vara med barnen hela dagarna. Det som är fördel med detta jobb, att man kan ha hemma barnen om dagarna när man jobbar kväll.Visst hade de vart skönt med 7-16 jobb med, men allt har väl sina för och nackdelar. Å nu känns de bara som att man får vara glad för att man har någonstanns att jobba!

Inskolningen hos dagmamman har gått kanon de har vart där själva vid tre tillfällen nu i veckan. Så nästa vecka sätter de igång på lite mera allvar. Beroende på hur mycket jobb jag får.!

Nu ska jag snart plocka fram frukost, å få på barnen lite kläder:)
Förresten den gamla pojkvännen D var i tidningen i går med sin familj:)Härligt och läsa om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar