tisdag 19 april 2011

Tisdags trött!

Vart super trött hela dagen..blir nog sängen tidigt ikväll!

Har längtat till denna veckan, just för att jag kan börja jobba lite mera riktigt(även dagtid). Men ser inte ut att bli något jobb förrens till helgen. Hade hoppats på jobb hela veckan, nää men nästan iallfall. Nu går vi här hemma fortfarande, även fast allt med inskolning gått bra. Alltså en måndag och tisdag, som jag inte räcknat med psykiskt. Längtar ut å jobba nu!!!!!

Så idag har vart en lite nere dag, som fått mig att skriva in mig på arbetsförmedlingen och även ringt runt å sökt lite jobb. Som jag ska skicka in cv och betyg till. Timvik, men bättre än ingenting. Tänkte jag kunde kanske jobba på två ställen för att få ihop lite mera arbetstimmar. Får se hur det går med de iallafall.

Har fått tid på sjukhuset nästa vecka på hälsosamtal för att bli blodgivare, har nu äntligen tagit mig i kragen. Det känns skönt.Men är lite smått orolig över mitt HB. Har ju alltid varit extremt lågt vid graviditet å inte vart i närheten av 94 som man är tvungen att ha för att kunna vara blodgivare. Hoppas iallafall i sämsta fall att det ska ligga där runt någonstanns å att allt ska gå som jag vill.

Barnen å jag var ute många timmar igår på förmiddagen å sen även på kvällen, var runt ialla lekparker som finns runt om oss. Härligt.

Idag har vi vart på Öppna förskolan, tyvärr brukar Tisdagar innebära att det inte är så mycket barn där.. å inte heller idag. Det var vi tre och en mamma med ett barn i Elliots ålder. Men barnen lekte kanon ändå. Märker på Saga att hon blivit lite tuffare, dock så har hon börjat klättra på stolar igen .. vilket resulterade i att hon fick en bula i pannan. Hemma var vi igen kl 12.15, käkade mat..mellan skedarna jag gav Saga så bara somnade hon till... hon har aldrig vart så trött att hon somnat under en måltid.. avbröt mitt i maten och gick å la henne...hon somnade direkt.! De kallar jag tröött! Men efter mycket frisk luft, lek och bus.. å framför allt när man vaknar kl 06.00 så e de kanske inte så lustigt.

1 kommentar:

  1. Va? Behöver man bara ha 94 för att bli blodgivare? Det är ju superlågt. Man ska ju inte ha under 120 helst som tjej :) Då behöver jag nog inte oroa mig för lägre än det hoppas jag inte att jag har :)

    SvaraRadera