söndag 19 juni 2011

Äntligen kväll!

Dagen och kvällen har gått bra att jobba, men jag har vart tvungen att hålla igång och inte titta så mycket på klockan. De ända stunder jag suttit idag är mina 2 raster och vid middagarna. De har fått säga till mig att ta det lungt. Men jag har liksom haft tankarna på att bara jag har nåt att göra så går tiden liter fortare.. å visst gör de! De jobbigaste med jobbet är allt sittande som kan komma vid varje arbetspass, beroende med vem man jobbar med måste jag tillägga. Men det har gått bra, vart på jobbet i 13 timmar, 12 i arbetande. Så känner av att i benen å fötterna nu när jag sätter mig!

Imorgon och på Tisdag är det full rulle, brandövningar, delegering, flytteknik. Besök här hemma i morgon av syster Amanda och min mamma. Möten hos studievägledare, möte hos min chef, fika och samtal hos dagmamma.Puhh, å sen hoppas jag att jag får jobb på onsdag och torsdag , då är månaden liksom perfekt med jobbtimmar.


En sorg inom mig kom fram lite extra idag, efter bara några sekunders tänkade när jag fick syn på en person. Så mycket som kunde vart så annorlunda, beslut man tagit.Jag vet att vi gjorde rätt men de gör ändå så ont ibland. Något saknas och jag kan bli så förbannad på mig själv att jag inte funderade lite till, bara några minuter. Men på några små sekunder ändrade man på hela framtiden. En framtid som nu ser ljus ut, men som de inte gjorde då. Precis, det gjorde det inte då.. så rätt beslut kan en del tycka. Men jag undra de....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar