lördag 18 juni 2011

Super stolt morsa, farsa och brorsa!

Jag tog fram Elliots gamla potta igår efter jag slutat jobbet,till Saga.
Tog av henne blöjan, försökte sätta henne där på men hon blev rak som en pinne å blev ledsen.Då lät jag det vara men lät pottan stå kvar på golvet, så hon skulle få upp ögonen för den.

Idag jobbade jag till 14.30. Hon hade då under dagen börjat sätta sig på kanten på pottan efter att Elliot visat hur man ska göra, även Andreas har visat med en docka:)Och berättat att här ska man kissa, som man gör i blöjan.


Ikväll innan maten har hon vart utan blöjan i nån timme. Tänkte att jag skulle vänta in kisset och hinna sätta henne på pottan. Tyvärr hann jag inte , men satt gjorde hon på pottan en stund och funderade,samtidigt som jag förklarade att man skulle kissa där i.. Jag torkade golvet och började med maten.Satte på blöjan och sedan åt vi.

Därefter tog jag av blöjan igen, då ville hon sätta sig .. men kunde inte riktigt själv , så hon gick med på att jag skulle hjälpa henne. Hon gick av å på pottan i ca 20 minuter. Sen satte hon sig själv en sista gång men lite lite av min hjälp för att komma på rätt plats, jag gick ifrån henne för att skicka ett sms i köket. Då hör jag pottmelodin som kom när hon kissade. Vi klappade händerna och sa flera gånger att hon var jätte duktigt som kissade på pottan:)).. Elliot super stolt kramade om henne å sa ''De va bra gjort Saga, vad duktig du är syrran'' :) haha .. Vi va så stolta hela högen, men mest Saga tror jag:)!!

Vill tillägga, att vi inte potttränar henne för att vi ska ta bort blöjan nu.. utan vi vill bara intruducera pottan så hon vet vad det är för något.

Imorgon jobbar jag 7-20.30:/ Men blir nog skoj de me!

1 kommentar:

  1. Nikki har börjat bli intresserad med, men vi har ju pottan i husvagnen så hon har provat med en sån där extraring men hon gillar det =) Dock har hon inte kissat någon gång än, men det kommer väl...

    SvaraRadera