måndag 27 juni 2011

Midsommar!

Vi åkte in till Kalmar till barnens farmor och farbror David och åt god midsommarlunch!Sedan dansade vi runt midsommarstången på 4- H gården(Skällby).
Så dagen i sig var helt kanon, och barnen var på topphumör:)

Därefter åkte vi vidare till Ödevata där vi grillade och åt gott. Barnen var uppe till 21.30(alltså de längsta någonsin). Vi var uppe till strax över 00.30.

Barnen har lekt med djuren, vi har fiskat både från land och från båt. Vi fick en massa aborrar dock bara ca 10-15 cm stora:) Men Elliot tyckte det var super! Åkt grävare och lastare och moppebil, så Elliot har vart i himmelriket som vanligt i Ödevata!

Min lillasyster Emma fyllde 16 år på Midsommarafton så var kalas med släkt på Lördagen, med go mat och fika..Av oss fick hon en Chesecake och cupcakes kokbok med muffinsformar! Tror hon blev nöjd, hon tycker om att baka .

På söndagen hälsade vi på min lillasyster Amanda och min mamma. Amanda åker idag med sin pappa till Turkiet i 3-4 veckor. Snacka om att vi är avis på henne. Vi kommer sakna henne så, kommer ju inte ses på jätte länge.

När jag ändå skriver en massa om mina syskon.

Saknar min lillbrorsa. Undrar vad han har för sig. När han flyttade hemifrån mamma bröt de kontakten, och de känns som att de är svårt att få en riktig kontakt med honom, oss imellan. Kan vara åldern(20år), att han är inne i festandet och inte har tankarna på familj och släkt. Jag har ringt honom några gånger och träffat honom över en fika , å det är typ på senaste 2 åren. Saga och Elliot vet inte vem han är, och han verkar inte bry sig.Jag hoppas att han någon gång kommer ta igen dessa år. Kanske att jag måste göra lite till för att visa honom att han är välkommen hit och att vi jätte gärna träffar honom. Men skit tråkigt att tjata och inte få tillbaka någonting alls... Vet inte riktigt vad jag ska göra. Känns som att han inte vill, då kanske jag ska låta han vara bara?

Vilket fall som, så åkte jag å jobbade direkt när vi kom hem igår Söndag, gick på mitt schema för sommaren. Idag är jag ledig, och har storstädning här hemma medans barnen leker. Ska ner å tvätta alla sängkläder om en stund. I eftermiddag tar vi cyklen och cykelvagnen till Nynäs bad och badar lite tror jag!


Vi har ändrat våra planer nu under de 4 dagarna jag är ledig. Blir att vi skaffar barnvakt och Andreas och jag åker till Köpenhamn 1-2 dagar. Själva eller med mina två systrar och den enas pojkvän.Ska bli himla gutt, bara 2 ½ vecka dit:)

2 kommentarer:

  1. Tycker du ska skriva ett brev till din lillebror, där du skriver om vad som faktiskt är viktigt i livet...
    Posta det när tiden känns rätt.
    Han kommer aldrig att glömma det!

    SvaraRadera
  2. Tack för svaret, tror att jag ska göra det. Kanske att han inte tar in orden. Men han tar förhoppningsvis fram det vid senare tillfälle och förstår då kanske lite bättre!

    SvaraRadera