lördag 5 december 2009

Amanda här

Har min lillasyster Amanada här på besök:) hon är svår i maten vill jag lova, inte kul när man stått å lagat mat å hon säger innan hon ens sett vad vi ska ha.. att de tycker inte jag om, vill inte ha. Nehe sa jag vi vill inte sitta å tjata å tjata igenom hela middagen så du får väl vara utan då,.! Då börjar hon stor gråta å vill helt plötsligt hem, jag menar på att det är nu vi äter inte sen å att hon minsann får vänta till nästa mål mat.. gjorde jag rätt eller fel?? Jag blir så irriterad när det ska vara så här vid varje måltid med henne, å att hon antingen sitter å petar i maten eller säger att hon inte vill ha mera. Hon äter i största allmänhet bara makaroner, korv å hamburgare. absolut inga grönsaker, sås eller något annat. Ska man ställa sig å laga annan mat till henne?Aja kul å ha henne här men man vet alltid vad som väntar vid frukost, mellanmål , lunch, mellan mål å kvällsmaten. Frukt äter hon inget annat än lite banan.. fasen hon äter ju ingenting, Elliot dubbelt dubbelt så mycket som henne. Godis å annat onyttingt de funkar dock!!
Andreas är i kalmar å hjälper sina bröder att flytta å jag Elliot å Amanda är här hemma. Ska baka i eftermiddag med Madeleine å Victor? tror jag.. blir lussekatter å pepparkakor. Andreas å jag stog igår å gjorde 5-minunters kola, chokladkola å knäck, kom sedan på efteråt att vi inte hade plats för att i frysen.. hmm! Vet inte hur vi gör med Lussekatterna... farmor Pia har kanske lite plats åt oss i hennes frys.
Imorgon ska vi till Leo's lekland igen:) haha vet inte hur många ggr vi vart där nu men imon åker vi dit för Amandas skull då hon inte vart där än...Så blir jag , Andreas, Elliot å Amanda efteråt kör vi hem Amanda. Sen blir det plugg resten av söndagskvällen kan jag tänka mig, vill dock inte för det känns otroligt meningslöst men får väl ta mig i kragen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar