tisdag 1 december 2009

Dessa pluggdagar..

Ja då har man tagit hjälp av Elliots farmor Pia igen, eftersom Elliot inte var dunder sjuk men ändå inte helt frisk för att gå till dagmamman så ska han sova inne hos henne i kalmar i natt och vara där imorgon under dagen så jag ska plugga klart med mina arbeten. Ni i eftermiddag blev de en tur till kalmar då å Andreas å jag va på föräldraträff på BB, dock ingen rundvandring pga smittorisk av svininfluensan så var en timmes typ redovisning av en barnmorska. Intressant, men lärde oss inget nytt så var lite besvikna.. men men .!
Idag på morgonen hade jag inbokat besök hos barnmorskan, allt var bra förutom mitt hb som skulle vart högre eftersom jag käkat 2 niferex tabletter dagligen, så fick en tid då jag ska ta blodprov hur hur järnet i kroppen egentligen är, även folsyra och andra saker skulle kollas. Är ett fastaprov så får inte äta något innan på morgonen, så lär väl vara svimfärdig redan innan jag sätter mig i bilen..men får ha med mig lite extra å knapra på direkt efter sen. Vuxit 2 cm till i sf-mått som nu låg på 33 cm:) Bebisens hjärtljud låg på 150 slag/minut och jag var även fixerad:) Har tidigare varit ruckbart men nu helt fixerat:) Alltså ca 2 veckor tidigare än vad jag blev med Elliot. Fick även datum för fler besök, å nu ända fram till BF datumet:)
Kom hem för en ca 1 timme sen å vad så glad över att kunna hoppa i soffan å glo på House vid nio.. upptäckte för en stund sen att de var sista avsnittet för säsongen förra veckan:(((.. Men jag tänker bara inte plugga ikväll,, verken vill eller orkar ska ju för fasen sitta hela dagen imon. Blev även betygsatt i två ämnen idag, å jag blev happy happy:) Hade även betygsamtal med en annan lärare å där vill jag bara spyy.. hon visste inte äns hur min närvaro på lektionerna varit å bad mig gå igenom betygskriterierna å se vart jag själv vill sätta mig på för betyg.. Är trött å har ingen ork till dessa lektioner längre, vill bara skita i att å ta de betyg jag blir erbjuden.. sorry emn så e läget, orkar inte angagera mig i hennes lektioner längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar