tisdag 22 september 2009

Ännu en dag i O-hamn

Ja då har jag vart uppe sen 4 i morse, då jag vänt å vridit på mig, sover skit kasst om nätterna å exemen som jag hade som liten har börjat klia i små prickar på vissa ställen på kroppen. Så antagligen nåt jag är orolig eller stressad över, vad? de vet jag inte!! Läkarna som jag vart hos när jag var yngre kunde aldrig säga vad mina exem berodde på men jag själv har kommit på att det troligtvis är stress och orolighets exem då, jag själv kände mig lugnare å hade det lungt om mig försvann dom helt. Hoppas jag kan hålla ner att med kortisonen.! Har bestämt mig för att ta kontakt med en psykolog igen, hade en super bra psykolog under en tid i kalmar inom BUP. Å sen därefter orkade jag inte ta upp en ny kontakt med en ny psykolog igen utan låtit allt vara. Delvis för att det har varit lungt ett bra tag i mitt liv nu senaste åren pga flyttningen hit. Men känner att det nog är dax igen då allt med min lillasyster å mamma tar på mina krafter, något jag vill lite förtränga att det gör. Så får se om jag hittar nån att prata lite med:)Tror det kan hjälpa lite!!


Jaha idag är jag hemma en stund själv, Andreas slutar kl 15.30 och hämtar Elliot hos dagmamman. Så hinner jag ta igen mig lite:) Idag har vart en sån där seg å dryg dag på IVA, knappt inga patienter å knappt inget att göra!! Hoppas på en bättre dag imorgon för då jobbar jag eftermiddag/kväll å då vill man få tiden att gå undan.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar