tisdag 15 september 2009

APU på IVA O-hamn!

Började igår som sagt kl 14.00 på IVA i O-hamn, å de va kanon. Gick mycket jämte å tittade å min handledare förklarade vart allt fanns å hur allt gick till aa nästan allt:)Framåt kvällen kunde man en del å skötte sig själv lite. Fick vara med å titta när läkaren gjorde en Lumbalpunktion, var mycket intressant! Sen var jag med vid bandageomläggningar å ja en del sånt där småplock. Så var en ganska lugn dag. Idag skulle jag börjat jobba kl 06.45 men blev ståendes me vår skrothög till bil halvvägs till O-hamn, så fick ringa å säga att jag skulle bli försenad. Andreas å Elliot fick komma me vår andra bil, men efter kokningen av skrothögen å jag hade satt på varningsblinkerserna så va ju självklart bilbatteriet slut, så dom fick köra in mig till sjukhuset istället.Å så fick dom åka hem och byta kläder å äta frukost å sen dra iväg till dagmamma å jobb. Så har vart en stressig morgon:( Men väl inne på IVA så har det varit bra, tagit 3 blodprover varav 2 som jag klarade av.. den sista va lite krånglig så då fick handledaren ta över:) Annars en ganska lugn dag tycker jag.Har även idag sett läkaren göra en Lumbalpunktion.Andreas kom å lämnade nyklen till våran gamla bil så jag kunde komma hem,han själv är fortfarande iväg å försöker få hem skrothögen. Får väl se när han dyker upp, jag ska iallafall hämta Elliot på cykel om en stund sen blir det till att laga lite käk å ut å rå om våra djur.Har ont i min mage, mina byxor(mammabyxor) börjar bli för små så när jag sitter ner så gör de ont i nedre delen av magen å på sjukhuset me sjukhusbyxor som är för små går jag runt hela dagarna å har ont i magen, vilket kanske inte är så där jätte bra.Undra om dom har gravidbyxor på sjukhuset?? Fpr väl fråga om de på torsdag, för imon är jag å Elliot lediga från dagmamma å APU.

1 kommentar:

  1. Självklart har de kläder även till de som är gravida...:) inte ska du gå o ha ont!

    SvaraRadera