söndag 28 november 2010

Bak och fullt ös!

I fredags åkte vi åå storhandlade och köpte ingredienser för pepparkaks och lussekattsbak.Tog sammanlagt 4 timmar i köket:) Härligt men känns som de aldrig tar slut jue:) 2 satser lussekatter och 2 satser pepparkakor! På kvällen blev vi bjudna på pizza här hemma av vännerna från Tålebo.

Lördagen tog vi det lungt på morgonen och förmiddagen. Runt 14-tiden kom min kära kusin från E-boda med sina tvillingflickor som är lika gamla som Elliot:) Hade mycket trevligt och de åkte inte hem förrens 20-tiden på kvällen(en resa som hade tagit över 2 timmar, vilket annars tar ca 1 timme mellan B-måla till E-boda,pga snöovädret). Saga fick under eftermiddagen och kvällen feber så hon var hängig och trött:(.

Idag Söndagtog vi det lungt under morgonen, Saga mådde noggorlunda bättre men har vart så där jätte grinig hela dagen.! Jag strök och hängde upp lite julgardiner..bara i några fönster då vi har jätte jätte dåligt med gardiner särkilt till jul. Vi blev bjudna på julfika hos barnens farmor i kalmar med resten av släkten men Saga och jag stannade hemma just för att hon haft feber i morse. Skönt att bara vara hemma:)Röjt , lagat mat och möblerat om, de är vad Saga å jag har hunnit med!

Förresten, är på gång och ska sälja tvillingvagnen vi haft. Och söker nu en vagn till Saga..något smidigt och enkelt men ändå en bra vagn. Någon som kanske har någon till salu? Eller som vill ge tips om någon bra ..som heller inte kostar massor!Helst ser jag att vi köper något bebagnat, men vet man nåt som är bra kan jag ju hålla utskick på tex. Blocket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar