söndag 22 maj 2011

En dag på Skällby

Fasen vad härligt det vart att vara ledig i helgen med detta underbara väder:)

Jag var på loppis på lördagen i B-måla, fyndade ett pippihus med alla figurerna för 80 kr, visst de var väl använt men ändå i bra skick. Nypris ca 500-700kr.Så barnen har lekt å tittat på Pippi på de sju haven. Så nu vet dom vem Pippi Långstrump är:)

Efter jag vart på loppisen åkte jag, Andreas å barnen in till Kalmar för att leka på 4-h gården. Andreas som fick äran att för en gångs skull packa, glömde såklart både jackor och långarmat till barnen. Så vi sprang in på Röda korsen å köpte varsin långarmad för sisådär 20 kr:) haha vad gör man inte!
Vi tittade på djuren, å när vi gick mot lekparken för att leka stötte vi på min lillasyster Amanda å hennes pappa:) Vad glada vi blev allihopa, var länge sen vi sågs. Sen swich så var Amanda å Elliot igång å leka!. Vi grillade på grillarna dem har på 4-h och käkade gott. Efter maten tog vi vagnarna å gick bort till Skogskyrkogården å satte lite blommor hos min morfar.Elliot pratar mycket om kyrkogården, hans gammelmorfar och farfar och vi tycker det är viktigt för honom att få vara med. Barnen vinkade hej då till gammelmorfar sedan gick vi tillbaka till bilen. En heldag ute i de blå, barnen somnade direkt när vi kom hem.

Söndagen: Stekte pannkakor och tog en långpromenad med vagnarna till dagiset vid Algots. Där vi åt å lekte.Sen har vi mesta dels av dagen legat i gräset å slöat å barnen har både sovit å lekt fram tills vi kom in kl 16 å de blev käk.

Jag har vart onyttig i helgen:(.. Fan va trist att man inte kan unna sig utan att få dåligt samvete.
Jobb imorgon 7-16 å barnen till dagmamma så bäst att få dem i säng i tid ikväll om de ska orka med i veckan.!

Hoppas ni haft en kanonhelg ni med:)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar