söndag 1 maj 2011

Valborg

Valborg firade vi hos våra vänner i Tålebo.Jätte trevlig och mysigt. Kl 19.30 var det brasa i Tålebo som vi var och tittade på. Barnen var jätte trötta efter att ha vart hos farmor under förmiddagen och även var uppe tidigt!


idag har jag en super jobbig dag(som vanligt känns de som). De kommer tättare å tättare. Fick sovmorgon idag, å vaknade 09.30. Fick panik direkt!! Hinna handla, laga mat, tvätta, ducha å leka och vara med barnen innan jobb kl 16.00. Så har vart stressigt psykidkt för mig. har vart arg på Andreas(ingen annning om varför). Tog nu en promenad tillsammans, barnen somnade i vagnarna. Jag å A sa ingenting på 40 min till varann. Han är rädd för mig, eller iallafall, att jag ska bli arg för något han säger. Det är kaos här hemma, jag orkar inte mera! Min lediga dag fram till kl 16.00 har vart piss, istället för underbar med mina barn. Jag är inte glad längre.. När vi/jag träffar någon visar man en sån ''lycklig '' sida. En sida som inte finns längre. Ödevata brukar vara en plats dit vi/jag åker för att komma bort..bort från vardagen å alla problem vi har. Sist vi var där så orkade jag knappt vara den där andra personen ''Den glada och lyckliga''. Vet inte vart jag ska ta vägen. Jo åka å jobba kl 16. Där jag kan spela, å för en stund glömma. Vet inte vart jag ska ta vägen i mellanåt, jag är SÅ FÖRBANNAT TRÖTT på detta, som jag utsätter mina barn för en ledsen, arg eller tråkig mamma. Helt klart har jag mina stunder där jag är den bästa morsan, men händer inte så ofta längre. Andreas tar det mesta, jag vill inte vara hemma. För att jag vet hur dan jag är , å hur mycket skada jag orsakar. Vill inte vara jag längre. Gråter samtidigt som jag skriver detta, men jag vet faktiskt inte om jag orkar mera. Skulle behöva komma bort ett tag, hitta mig själv..Men vart.

Usch..nää ta tag i sista timmarna innan jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar