onsdag 26 augusti 2009

Feber å ultraljud

Ellitot vaknar i natt med feber, så bestämmer att vi ska vara hemma idag från dagmamma å skolan. Och för att han behöver vara hos farmor när vi har tid för ultraljud och jag hade klipptid me. Han tyckte nog de va skönt att komma hemifrån iallafall, annars for jag lite illa över att behöva dra ut honom. Men var ju bara bilresan till farmor å sen tyckte han de va kul me alla traktorer å bilar, så for nog inte så illa. Andreas å jag hade tid på ultralju kl 13.30:) Så mysigt å äntligen få se de lilla livet, Allt var bra!Blev lite orolig ett tag för läkaren undersökte länge säkert 20 minuter. Andreas fattade knappt ingenting om vad han såg på skärmen, medans jag tyckte det var ganska enkelt å se vad som visades! Efter halva tiden så gjorde han så man kunde se lilla livet nerifrån, som typ sittandes på en stol, så man såg rumpan å benen! Redan då såg jag vad det var för nåt, lillebror eller lillasyster. Men jag sa inget utan frågade efter en stund läkaren om han såg vad det var för kön! Å han kunde visst också se, men förklarde att man inte skulle vara 100 % säker. Att man kanske inte skulle hem å måla rummet blått eller rosa direkt.! Men visst kunde man säga att det var rätt tydligt:) Så nu vet vi:) Klart vi hade vart glada för vad det än va för något:) men rätt mysigt denna gång att kunna veta vad de är man har i magen:)

Va då även och klippte mig, klippte mig på en salong på baronen, ligger typ jämte mc.donkan, kommer inte ihåg vad den heter. Men hon som klippte mig va suverän:) Fick en lite mer modernare frisyr utan att behöva klippa av mig en massa!Så kanon nöjd blev jag! Innan jag klippte mig gick jag upp till leksaksaffären, ville nämligen överaska Elliot me en traktor så han har så dåligt med det hemma, dom han har e typ sönder! Så blev en tror traktor till sandlådan å en traktor med släp med tillhörande musse pigg , en höna å höbalar. Han blev glad även fast han inte va i toppform. Fick melj av min lärare att jag e ledig på fredag från skolan, så Elliot å jag kommer vara hemma resten av veckan så han kan kryá på sig redigt!






3 kommentarer:

  1. Mysigt. Skönt att allt gick bra. Hoppas Elliot kryar på sig!

    SvaraRadera
  2. Vad söt bebis. :)


    (jag gissar på en flicka)

    SvaraRadera
  3. Jag gissar på en liten tjej :)

    SvaraRadera