onsdag 12 augusti 2009

Skriva av sig lite

Nu under sommaren har vi tillbringat mycket tid på min hemma ort, å jag trivs som fisken i vattnet. Är självklart skönt att komma hem till huset å katterna men känns hela tiden som att huset skulle vart nån annanstanns..
Missförstå mig inte men jag har bott här nu i ca 2½ år och känner att jag inte kommit nån större vart, det har inte fått mig att känna att det är hemma! Hemma är när jag åker neråt emmaboda. Sen visst Emmaboda är största hålan som finns men det är ändå där man känner igen folk, känner igen miljön och samtidigt trivas!
Har under längre tid kännt att jag är fast här, för att jag inte gjort klart skolan än. Men till jul är skolan klar å vi är inte fast längre! Vi kan röra på oss, jag kan flytta vart som när som, då hänger det bara på andreas att han ska hitta sig ett jobb, men förhoppningsvis löser sig det!
Men vi har ändå pratat om att låta det fortsätta på här under hösten, känna hur de känns när jag satt igång skolan igen å Elliot börjar hos dagmamman, alltså om det sker nån förändring om hur mycket vi känner oss hemma. Ett stort minus kommer alltid vara att vi inte har nån släkt här!
Men vi får helt enkelt se hur de blir!

2 kommentarer:

  1. Såg att du ska ha bebis igen. Härligt. Grattis!

    SvaraRadera
  2. Hehe, Ja jag jobbar som en liten knuu. :P haha. Jag jobba på polisen och sen på djurparken. =P
    Så jag ska höja min mammmapeng. :P
    Sj då? Ha du något jobb? :)

    SvaraRadera