fredag 28 augusti 2009

Vårdventralen

Fick en tid på vårdcentralen å går eftermiddag med Elliot, doktorn lyssnade på hur Elliot andades och fick rättså bråttom på en gång. Sa att han att han skulle få medicin för att se om det hjäpte, För han hade visst något som liknade falsk krupp. Han fick en andningsmedicin och en medicin på 6 tabletter som löstes upp i vatten, han var super duktig även feber, ont i halsen och att de var läskigt med den rykande medicinen. Sen lyssnade doktorn på Elliot igen å sa att de genast lät bättre, annars hade vi blivit skickade till kalmar för koll och röntgen av lungorna. så det var superskönt att det hjälpte och vi fick även med oss mer medicin som vi ska ge han om det blir panik. Men i natt har han sovit bra, andatd mycket bättre så känns som det börjat gå över! Men han är fortfande slö å hängig, tycker även han är väldigt blek och mörkröd runt ögonen! På morgonen hade han undertemp på 36,8, har inormala fall 37,7. Men nu sover han gott i mammas och pappas säng, sen blir det en temp å lite mat!
Var tvungen att dra ut honom nu på morgonen, jag har ju missat rätt mycket från skolan denna första veckan, så hämtade uppgifter av min lärare i skolan i m-ås . Andreas slutar tidigt idag, för det är ju fredag:)
Igår kände jag allt lite sparkar i magen, va nästan nästan att jag kunde känna dem med handen på utsidan:) Allra första sparken:) de ni, den har jag väntat på:)
Å Sen vill jag gratta Emma å Kalle ännu en gång för deras lilla Elias:) Så himla söt liten kille:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar