söndag 22 november 2009

Dålig uppdat. eller vad.

Nu e de iallafall söndag igen...helgerna går lika fort som veckorna!! I fredags efter jag hämtat Elliot å hämtat Andreas på jobbet kopplade vi på släpkärran från Andreas jobb å åkte mot kalmar. Blev att köpa listerna till grundenpå huset och sedan hämta två bokhyllor hos Andreas storebror som vi fått. SEn blev de fredagsmys hos farmor Pia med tacos! Hade kyckling i stället för köttfärs vilket var super duper mycket godare:)något jag rekomenderar:)Åkte sedan hem å frog i bokhyllorna, dock passade de inte lika bra in i färgen som vi hoppats på så jag har bestämt mig för att slipa och måla hyllorna vita å använda oss av tapeten som blev kvar från köket:) hoppas på att de kommer bli bra, när jag nu tar tag i det!!Har även haft funderingar på att byta rum med Elliot då han har det största , blir nog bättre sen när den lilla kommer, så slipper vi trängas i de lilla medans Elliot har de största å knappt är i de:P...
Lördagen spenderades på Leo's lekland på förmiddagen med Victor å hans mamma å pappa å även Sabina. Senare kom även farmor Pia som ville vara med å leka å äta lite :) En mycket trevlig stund för barn å vuxna. Åkte sedan hem så barnen kunde sova lite, jag städade å Andreas fixade lite med sitt.!När Elliot vaknade bredde vi en smörgås , tog på oss ytterkläderna å gick mot Tålebo å Elliot åt så nöjt i vagnen:)Tog ca 40 minuter å gå till Madde, Hans å Victor:) Där hälsade vi på kossorna å lekte lite i sandlådan ute i mörkret för det blev mörkt fort när vi väl anlänt. Orkade dessvärre inte gå vägen tillbaka utan passade på att åka med Hans å Madde när dom ändå skulle bort till oss! Så en heldag med Victor å hans mamma å pappa var mycket trevligt, var länge sen de blev den heldag:) Bäställde mat från kina Madde å jag medans herrarna tog varsen pizza. Mycket trevlig kväll men man var mör i kroppen efter en dag med full aktivitet.!!
Idag blir det dock lugnare å de e grymt skönt, bara gosa å ta de lungt. ! Ska bara åka å veckohandla i m-ås!! Är ändå rätt skönt att ha frysen full när nya veckan börjar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar