tisdag 26 januari 2010

Mvc å kalas

Lämnade av Elliot hos dagmamman vid 8.30, åkte sen hem å tog en dusch och åkte sedan till mvc..(hoppas på de sista:) men fick en ny tid till nästa vecka. Allt gick bra bebisen hade runt 135 i hjärtljud och sf-måttet mätte 40cm . Mitt blodtryck var lite högt men inte superoroligt! Förklarde läget lite om hur jag tänker kring förlossningen.. just nu är största fasan att jag ska gå över 2 veckor och bli i gång satt å trycka ut en nästan 5kg bebis som fastnar med axlarna :( eller att jag skulle sova över mina värkar föda hemma i sängen:) haha sjukt jag vet men just sånt jag tänker just nu!!!Eller att det kanske inte blir någon förlossning alls.. känns just nu som vi aldrig komme rfå se den lilla eller heller aldrig föda ut den.. utan gå gravid resten av livet:)
Igår gjorde Andreas ananaspaj :) med vaniljglass... han kom ut med en stor tallrik(värsta portionen) Vet inte vad han grejar med men han tror att jag ska äta för 4 eller nåt.. Vi kan säga att det är lite hans fel att jag gått upp snart 30 kg!! Sen äter han lika mycket själv så jag hoppas verkligen han gått upp några kilon under denna graviditet.. men han står väl kvar på samma siffra som för ett år sen..:( Vissa har tur!!
Kom idag på morgonen på att Elliot snart fyller år.. eller snart å snart men inte super länge till.. 21 mars:) Var på lantmännen å köpte kattmat å hittade bästa presenten från mamma å pappa:) Ska dra mig dit å via Andreas .. tror han kommer hålla me:) Så snart kalasdax igen!! Å dopdax.. för tror de eller ej så är vi där snart med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar